Thuisadministratie

Het kan gebeuren dat u door persoonlijke problemen of de drukte van alledag geen goed overzicht meer hebt op uw inkomsten en uitgaven.
Wél! kan u helpen weer een goed overzicht op uw administratie te krijgen.
Daarvoor heeft wel de dienst Thuisadministratie.

Deskundige vrijwilligers voeren de thuisadministratie uit. Wél! zorgt voor de begeleiding en scholing van de vrijwilligers.

De vrijwilligers van de Thuisadministratie kunnen u als volgt helpen:

  • Samen met een vrijwilliger van Wel! wordt uw post doorgenomen en geordend
  • Een vrijwilliger maakt samen met u een overzicht van uw financiële situatie
  • De vrijwilliger helpt u bij het invullen van formulieren
  • De vrijwilliger neemt samen met u ingewikkelde brieven door
  • U krijgt informatie over regelingen en voorzieningen die voor u van belang kunnen zijn, bijvoorbeeld kwijtschelding belastingen, huur- en/of zorgtoeslag, subsidies enzovoorts.
  • Met uw toestemming kan de vrijwilliger overleggen met, of doorverwijzen naar instanties die voor u van belang zijn;
  • De vrijwilliger leert u uw administratie weer zelfstandig te doen

Geen kosten
De hulp van de Thuisadministratie is gratis. Soms is een nieuwe ordner nodig om de papieren op te bergen. Dan zijn een perforator en een nietmachine ook gemakkelijk.

Meer informatie over Thuisadministratie?

Wél! Welzijn de Kempen
Eikenburg 2
5521 HZ Eersel
0497 514 747
TA@welzijndekempen.nl

Thuisadministratie is actief in de gemeenten:

Bergeijk | Bladel | Eersel | Reusel-De Mierden | Waalre